Polityka prywatności serwisu homefromhome.pl
obowiązująca od 01.02.2024 r.
FORMALNOŚCI
Niniejsza polityka prywatności jest dostosowana do standardów RODO. Co to takiego? To Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej określone jako RODO).
Administratorem serwisu homefromhome.pl jest Home From Home Sp. z o.o ul. Wielicka 113/125 30-552 Kraków, NIP: 6793282998 KRS: 0001068780 REGON: 526953655, który jest też administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych za pomocą strony www.homefromhome.pl (dalej określony jako Administrator lub serwis homefromhome.pl).
Kontakt z Administratorem możesz nawiązać na kilka sposobów:
1. wysyłając wiadomość e-mail na adres: hello@homefromhome.pl
2. wysyłając list na adres: ul. Wielicka 113/125 30-552 Kraków
Rekomendowanym sposobem nawiązania kontaktu w zakresie Twoich danych osobowych jest kontakt mailowy.
DANE OSOBOWE
W tej części opowiemy Ci jakie dane o Tobie zbieramy, w jakim celu, kiedy oraz kto jest odbiorcą Twoich danych.
1. Rezerwacja
Dokonując rezerwacji w serwisie homefromhome.pl jako niezalogowany użytkownik, musisz podać swoje dane osobowe niezbędne do realizacji rezerwacji: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Możesz podać dodatkowe dane w postaci pełnej firmy i numeru NIP.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w dokonanej rezerwacji jest art. 6 ust. 1 lit b RODO, tj. umowa, art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. obowiązek prawny – wystawienie faktury lub innego dokumentu księgowego i przechowywanie ich w dokumentacji księgowej oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO - prawnie uzasadniony interes administratora, tj. zabezpieczenie się przed ewentualnymi roszczeniami lub zarzutami.
Każda Twoja rezerwacja jest odnotowywana w ogólnej bazie serwisu homefromhome.pl jest przechowywana jako odrębna pozycja. Dane związane z rezerwacją są przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Oprócz danych osobowych, przy każdej pozycji w bazie odnotowywane są szczegóły rezerwacji, takie jak dane dotyczące osoby, na rzecz której dokonywana jest rezerwacja (jeśli nie jest nim zlecający), data dokonania rezerwacji, wybrany sposób płatności, numer karty kredytowej, data jej ważności oraz imię i nazwisko właściciela karty.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będą:
1. firma dostarczająca Administratorowi system do obsługi rezerwacji - w celu realizacji rezerwacji;
2. hostingodawcy, z których usług korzysta Administrator – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze;
3. firma IT – w celu serwisowania systemu należącego do Administratora, co wiąże się z możliwością uzyskania przez ten podmiot dostępu do danych osobowych;
4. dostawcy usług płatniczych – w celu realizacji transakcji płatniczej związanej z rezerwacją;
5. kancelaria prawna, z którą współpracuje Administrator - w przypadku niewywiązywania się przez Ciebie z obowiązków związanych z rezerwacją.
2. Faktury
Jeżeli w toku dokonywania rezerwacji, poprosiłeś o wystawienie faktury albo innego dokumentu księgowego lub jest to w stosunku do Ciebie obligatoryjne, Twoje dane osobowe będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do wystawienia takiego dokumentu oraz uwzględnienia go w dokumentacji księgowej Administratora.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. wypełnienie obowiązku prawnego wystawienia i przechowywania dokumentu księgowego, który wynika z przepisów podatkowo-finansowych. Dane będą przetwarzane tak długo, jak wymagają tego wymienione przepisy. Faktury wystawiane są z wykorzystaniem autorskiego systemu Administratora oraz programu fakturownia.pl.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będą:
1. hostingodawcy, z których usług korzysta Administrator – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze;
2. firma IT – w celu serwisowania systemu należącego do Administratora, co wiąże się z możliwością uzyskania przez ten podmiot dostępu do danych osobowych;
3. kancelaria prawna, z którą współpracuje Administrator - w przypadku niewywiązywania się przez Ciebie z obowiązków związanych z rezerwacją.
3. Kontakt za pomocą formularza na stronie lub drogą mailową
W każdej chwili możesz skontaktować się z Administratorem poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w serwisie homefromhome.pl. W tym celu należy podać imię oraz adres e-mail. W treści zapytania możesz zawrzeć również inne dane osobowe, w tym numer telefonu. Serwis homefromhome.pl zapisuje też numer IP Twojego komputera.
Podobnie jest, gdy kontaktujesz się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając maila do Administratora w sposób automatyczny przekazujesz mu swój adres e-mail, gdyż jesteś nadawcą wiadomości. W treści maila możesz przekazać też inne dane osobowe.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest więc art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda – pozwalasz Administratorowi na kontakt z Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie lub Twojego maila. Twoje zapytanie lub mail mogą być archiwizowane przez okres związany z czynnościami podejmowanymi w celu odpowiedzi lub – w zależności od treści Twojego zapytania - do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub zarzutów związanych z Twoim zapytaniem (podstawą prawną przetwarzania jest wówczas art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora związany z zabezpieczeniem się przed ewentualnymi zarzutami lub roszczeniami).
Odbiorcą Twoich danych osobowych będą hostingodawcy, z których usług korzysta Administrator w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, firma IT będąca dostawcą systemu rezerwacji, z którego korzysta serwis homefromhomet.pl oraz firma IT – w celu serwisowania systemu należącego do Administratora, co wiąże się z możliwością uzyskania przez ten podmiot dostępu do danych osobowych.
TWOJE PRAWA
Powyżej zostały wskazane cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych. Podanie Twoich danych osobowych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do dokonania rezerwacji w serwisie homefromhome.pl bądź nawiązania kontaktu z serwisem homefromhome.pl.
Teraz przedstawimy Ci Twoje prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez serwis homefromhome.pl, tj.:
1. prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także otrzymania ich kopii,
2. prawo do sprostowania swoich danych osobowych,
3. prawo do usunięcia swoich danych osobowych,
4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - konieczne jest wskazanie szczególnej sytuacji, która w Twojej ocenie uzasadnia zaprzestanie przetwarzania,
6. prawo do przenoszenia danych - jeżeli Administrator uzyskał dane osobowe na podstawie Twojej zgody lub umowy,
7. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu – o ile podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda,
8. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora – organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Uprawnienia możesz realizować zgodnie z zasadami zawartymi w art. 16-21 RODO, kontaktując się z serwisem homefromhome.pl poprzez jedno z rozwiązań wskazanych w punkcie pierwszym formalności – w szczególności wysyłając maila na adres: hello@homefromhomet.pl
Twoje prawa nie są jednak bezwarunkowe i przysługują Ci w zależności od okoliczności. Przykładowo – z prawa do przenoszenia danych możesz skorzystać tylko, gdy Administrator uzyskał je na podstawie Twojej zgody lub umowy. Bezwzględne jest prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, z którego możesz skorzystać zawsze, jeśli uznasz, że ochrona Twoich danych osobowych została naruszona przez Administratora.
Twoje dane osobowe nie są przetwarzane w sposób automatyczny (w tym – nie są profilowane).
Odnosząc się do każdego z celów przetwarzania Twoich danych osobowych, wskazaliśmy kategorie odbiorców, którzy mogą mieć do nich dostęp. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie konkretnie firmy przetwarzają Twoje dane osobowe, wyślij maila na adres: hello@homefromhome.pl
ZABEZPIECZENIA
Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych danych osobowych. W tym celu podejmuje wszelkie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy o ochronie danych osobowych odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Dane osobowe są odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, w tym także przed zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem danych. Administrator stosuje certyfikat SSL, służący zabezpieczeniu transmisji danych.
Wszyscy odbiorcy Twoich danych osobowych, wskazani przy każdym celu przetwarzania Twoich danych osobowych to podmioty zaufane i gwarantujące odpowiadający standardom RODO poziom usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych.